OMNICHANNEL

De in een hoog tempo groeiende online en e-commerce markt biedt uitgevers veel kansen en mogelijkheden, mits ze weten in te spelen op de wensen van de mobiele en veeleisende consument en erin slagen om dialogen aan te gaan. Hiermee gepaard gaan vragen als ‘hoe kunnen we content en data zo goed mogelijk benutten’ en ‘hoe zorg je voor de juiste omnichannel aanpak?

CONTENT RETAILERS

Uitgevers worden in toenemende mate contentretailers. De uitdaging is om de juiste content aan te bieden via alle kanalen waar de consument zich beweegt. Daarbij draait het niet alleen om het onder de aandacht brengen van een passend aanbod, maar ook om informeren, converseren en converteren. Bovendien kunnen uitgevers content ook koppelen aan de fysieke retailwereld en omzetten in commerciële concepten. Zolang de content en de daaraan gerelateerde producten maar gemakkelijk en snel aangeschaft kunnen worden!

EEN DIALOOG VOEREN

Als klanten of consumenten contact met hun uitgever hebben, willen ze een antwoord op een specifieke vraag of verwachten ze een heldere dialoog. Dat gebeurt veelal in een multichannel omgeving; geen enkele uiting staat nog op zich. Kennis over klanten is daarom belangrijker dan ooit, niet alleen over wat hun interesses zijn, maar ook over hoe zij leven en wat zij vinden van uw merk en organisatie. Want alleen op basis van de juiste kennis kun je op een (latente) behoefte inspelen met een boodschap op maat.

FYSIEKE EN DIGITALE CONTACTPUNTEN BUNDELEN

De consument gebruikt verschillende bronnen om zich optimaal te informeren. Naast de fysieke winkel, catalogi en webshops, spelen ook websites en social media een significante rol bij aanschaf van producten, veelal via mobiele devices. Omnichannel betekent niet alleen dat je via elk kanaal over alle informatie en klantdata beschikt. Het betekent ook dat je via alle kanalen een optimale merkbeleving kunt creëren. Daartoe is het belangrijk dat steeds alle benodigde informatie voorhanden is.

INTEGRAAL KLANTBEELD

In een markt waar grenzen vervagen maar de klant onveranderlijk koning blijft, is het belangrijk persoonlijke, probleemloze dienstverlening te kunnen bieden. Ongeacht het gebruikte kanaal. Dit maakt het extra belangrijk om alle klantgerichte activiteiten zo goed mogelijk op elkaar af te stemmen. Integratie tussen de gebruikte kanalen is een absolute noodzaak. Want alleen via een organisatiebrede aanpak verkrijgt u een 360 graden klantbeeld en voorziet u in een consistente klantbeleving.

REALTIME INZICHT

Hoe meer actuele informatie centraal beschikbaar is, hoe groter de haalbaarheid van uw omnichannel-doelstellingen. Met Abecon Publishing beschikt u over een oplossing die real-time inzicht biedt in alle facetten van uw bedrijfsvoering en supply chain.

Aanhef

Wilt u de nieuwsbrief onvangen?

[recaptcha]

Aanhef

Wilt u de nieuwsbrief onvangen?

[recaptcha]